Nieuws
Contact

Bezoekadres
Boogschutterstraat 1c
7324 AE Apeldoorn
+31555222606
info@vno-ncwmidden.nl

KvK: 40650351
BTW nummer: NL009890178B01

“Het woordje ‘TROTS’ zijn veel mensen helaas kwijt”

“Het draait bij ons niet alleen om omzet, maar juist om rust, veiligheid, geluk en trots. En dat laatste woord zijn veel mensen helaas kwijt.” Aan het woord is George Verheijen, oprichter en DGA van Keyter Intarcon Nederland. “Het gaat om interactie, samenwerking en openstaan voor elkaar. Praten met je medewerkers, ook over hun privésituatie. Dát maakt onze organisatie bijzonder.”

Als zelfstandige dochterneming van de Spaanse bedrijven Keyter en Intarcon levert de organisatie warmtepompen en koel- en vriessystemen voor de zakelijke markt. Verheijen: “Sinds onze oprichting in 2015, hebben we de missie om het ‘anders te doen’. En dat het anders moet, maakt de huidige energietransitie wel duidelijk. Mijn uitgangspunt daarbij is: Als je geen problemen hebt, hoef je ze ook niet op te lossen. Dat betekent dat wij al vanaf het eerste ontwerp nauw betrokken zijn bij het volledige traject, zodat teleurstellingen worden voorkomen en verwachtingspatronen minimaal geëvenaard worden. Maar ook achter je product staan en altijd gaan voor de hoogst mogelijke kwaliteit en niet voor de laagste prijs gaan.”

Geen storingsdienst

Alle systemen worden geproduceerd in Zuid-Spanje, waarna ze naar Nederland worden getransporteerd. “Onze eigen technici zorgen vervolgens voor de controle, levering en inbedrijfstelling. Vooraf pakken we de machine uit, scheiden het verpakkingsmateriaal en checken we ieder product op eventuele beschadigingen en of het compleet is. Bij elke levering zijn wij altijd fysiek aanwezig om de klant te kunnen ondersteunen”, legt Verheijen uit. Uniek is dat Keyter Intarcon geen storingsdienst heeft. Iets dat ook niet nodig is, volgens Verheijen. “Door preventief te werken én de inzet van onze technici hebben we nauwelijks storingen. Ik noem hen vaak onze Formule 1 monteurs”, vertelt hij lachend. “Zij zijn 80% van hun tijd ingepland en de overige 20% gaan ze langs bij klanten om installaties te controleren. En als er toch iets mocht zijn, dan reageren we direct en zorgen wij ervoor dat het snel wordt opgelost.”

Inspiratie en motivatie

Uit ieder vakgebied haalt Verheijen inspiratie die hij vertaalt naar zijn eigen bedrijf. “Neem bijvoorbeeld een autodealer. Bij het afhalen van je nieuwe auto zit er een mooie hoes omheen en krijg je vaak een fles wijn en een bloemetje. Zo voel je je als klant enorm gewaardeerd. Dit voorbeeld was voor ons de motivatie om bij iedere aflevering ook zelf aanwezig te zijn.” Dagelijks ontstaan er nieuwe ideeën en samen met zijn team probeert Verheijen die vorm te geven. “Ik heb mijn medewerkers nodig in dit soort processen, zij zijn ook inspiratiebronnen. Zij kennen de praktijk als geen ander en weten wat er in de markt gevraagd wordt. Vervolgens kijken we samen hoe we deze behoeftes, op een andere manier dan anderen, kunnen invullen.”

“In mijn ogen zit ambitie niet in 20% meer omzet; het zit in 20% meer trots.”

Toekomstige generatie enthousiasmeren

Verheijen is dan ook het meest trots op zijn medewerkers. “Zie je mensen als je klanten. Die leg je toch ook in de watten? Tegenwoordig is alles omzet- en geld gedreven. In mijn ogen zit ambitie niet in 20% meer omzet; het zit in 20% meer trots. Ik wil bewerkstelligen dat mijn mensen trots zijn op hun werk en zich gewaardeerd voelen in ons bedrijf.” Volgens Verheijen ligt hierin ook een grote rol voor ondernemers. “De generatiekloof wordt steeds groter en het is onze taak om de jeugd te enthousiasmeren voor de techniek. De energietransitie duurt nog jaren en we hebben deze nieuwe generatie technici keihard nodig. Zij bepalen ons toekomstbeeld, dus we moeten ze waarderen en er warm voor maken.” Samen optrekken hierin is cruciaal, zo stelt hij, en dat is ook een van de redenen dat hij zich heeft aangesloten bij VNO-NCW Midden. “Samen staan we veel sterker. Mijn netwerk is uitgebreider en in verschillende vormen delen we onze gezamenlijke kennis. Zo creëren we bewustwording en stimuleren we niet alleen elkaars groei, maar dragen we bij aan een duurzamere toekomst van Nederland”, besluit hij slagvaardig.



INSPIRERENDE ONDERNEMERS

Ondernemers die onderling kennis delen, elkaar inspireren en daarmee een impuls geven aan hun zakelijke en persoonlijke groei. Dát is het krachtige netwerk van VNO-NCW Midden met ondernemers uit verschillende sectoren. Wij zijn trots op al onze leden en delen daarom graag hun inspirerende verhalen. Zoals dit verhaal van George Verheijen, oprichter en DGA van Keyter Intarcon Nederland.