Nieuws
Contact

Bezoekadres
Boogschutterstraat 1c
7324 AE Apeldoorn
+31555222606
info@vno-ncwmidden.nl

KvK: 40650351
BTW nummer: NL009890178B01

In de afstand ligt ook ruimte voor nieuwe inzichten

“Zowel thuis als op het werk staat alles op z’n kop. Onze drie pubers hebben na een paar dagen frustratie en onwennigheid gelukkig hun draai gevonden. En ik moet bekennen dat de semi- quarantaine ook mooie kanten heeft, zoals de mooie gesprekken die er in ons gezin ontstaan. Dat brengt ons nog dichter bij elkaar.”

Zakelijk is het een kwestie van pionieren. Iedereen staat op scherp. We weten simpelweg niet welke kant het opgaat. Waar evenementenbureaus en horecabedrijven de dupe zijn van de crisis waarin we ons bevinden, zien we het aantal bestellingen bij vele webshops spectaculair toenemen. Het is bijna niet te bevatten wat ons als mens en als ondernemer overkomt. En dan zijn we nog maar net onderweg in deze nieuwe werkelijkheid. We hebben nog geen idee welke kant het uiteindelijk opgaat.

Als Marketing Agency worden we volledig door elkaar geschud. Geproduceerde content is plotseling niet meer relevant, positioneringsopdrachten en designsprints worden on hold gezet en de aanwas van nieuwe opdrachten neemt af.

Omdat wij als creatievelingen sowieso andersdenkenden zijn, kiezen we ervoor om ons niet te laten leiden door wat we verliezen. Op basis van een soort wilsbesluit kijken we met onze relaties waar voor hen de ruimte ligt om de band met hun doelgroep flink aan te trekken in deze turbulente periode. Juist in tijden van crisis is contact met klanten, leden en andere zakelijke relaties van groot belang. En gek genoeg brengt de sociale afstand ons juist ook dichter bij elkaar. Elkaar een hart onder de riem steken, relevante informatie delen, hulp bieden, inspireren, vraag en aanbod op elkaar afstemmen. Het was altijd al waardevol, maar is nu zoveel meer op de voorgrond komen te staan. Iedereen voelt dat daar de ruimte ligt om de brug naar de toekomst te kunnen slaan.

Onze dagelijkse werkzaamheden doen er nog steeds toe. Maar waar we eerder met onze opdrachtgevers veelal keken naar de lange termijn, richten we ons nu even op de urgentie van de dag. Een paar voorbeelden van deze week: Voor een zorggroep bouwden we een online platform voor veelgestelde vragen als centraal punt voor al hun communicatie. Arbeidsmarktcampagnes worden ontwikkeld om vrijwilligers te werven om bij te springen in de zorg. Ondernemers melden zich volop om hun nieuwe manier van werken te kunnen communiceren met klanten. Of om hun medewerkers een hart onder de riem te steken. Er worden thuiswerkcampagnes opgezet, waarmee werkgevers het gemis van de collega’s op de werkvloer enigszins willen compenseren voor hun medewerkers. Voor CNV Connectief maakten we in-no-time een krant die naar alle vakbondsleden in de sectoren zorg, overheid en onderwijs gaat. En een leveranciersbedrijf in stenen en dakpannen liep er tegenaan dat hij geen klanten meer kon ontvangen in zijn fysieke showroom. Voor hem verzorgden wij vliegensvlug een online positionering en een platform, zodat hij zijn doelgroep daar kan ontvangen.

In situaties zoals deze vertrouwen wij erop dat de oplossing ligt in de combinatie van creativiteit en daadkracht. Of dit een naïeve houding is, zullen we achteraf pas weten. Vooralsnog zijn we uitermate gedreven en zetten we alles op alles om onze relaties en onszelf zonder al teveel kleerscheuren door deze crisis heen te helpen. We gaan wat mij betreft als de brandweer. De Digitale Brandweer. Moet er bij jouw bedrijf geblust worden? Meld je dan via https://fizz.nl/digitale-brandweer. Wij zetten je bedrijf graag weer in vuur en vlam.

Christian Soer
Fizz Digital Agency