In gesprek met leden
3 september 2020Het coronavirus gooide roet in het programma, maar in de zomermaanden heeft Karel Heijink, sinds half januari dit jaar directeur van VNO-NCW Midden, zijn voorgenomen kennismakingstoer langs een aantal leden, bestuursleden en andere belangrijke stakeholders van de vereniging alsnog kunnen maken. Naast kennismaken staan de gesprekken in het teken van de lobbyactiviteiten van de vereniging, de belangrijkste knelpunten bij ondernemen en wensen en verwachtingen van het lidmaatschap of in de samenwerking.
Op maandag 24 augustus 2020 bracht Heijink een bezoek aan Leadax in Wapenveld, producent van circulaire dakbedekking. CEO Roeland van Delden liet zien dat innovatie, circulariteit, duurzaamheid én winstgevendheid hand in hand kunnen gaan. “Recombination is the new innovation. Netwerken zijn daarin essentieel. Voor Leadax is het netwerk van VNO-NCW Midden dan ook onmisbaar om impact te kunnen maken met haar circulaire bouwmaterialen”, aldus Van Delden.
De Kracht Van
Tijdens het bezoek werden opnamen gemaakt voor een landelijke campagne genaamd ‘De Kracht Van’. Een campagne waarbij VNO-NCW landelijk en de vijf regionale verenigingen de handen ineenslaan om het geluid van de ondernemer te laten horen en kenbaar te maken wat VNO-NCW bijdraagt aan ondernemend Nederland.