Nieuwe campagne Fit Gelderland gelanceerd
24 juni 2020De nieuwe campagne Fit Gelderland wil werkgevers en werknemers inspireren om aan de slag te gaan met vitaliteit op de werkvloer. Met ludieke videochallenges laat de campagne zien dat de eerste stap op vitaliteitsgebied makkelijk te zetten is. De campagne van de Gelderse Sport Federatie (GSF), werd gelanceerd tijdens de livestream-talkshow Fit aan Tafel over vitaliteit op de werkvloer, georganiseerd door Gelderse Sport Federatie en Stichting NL Onderneemt Maatschappelijk!
Paul Blokhuis, staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport opende Fit aan Tafel: “Juist in deze coronatijd is duidelijk geworden hoe belangrijk vitaliteit en gezondheid zijn. Nu is het moment om dit breed op te pakken met meerdere ministeries, werkgevers, scholen een zorg. Ik roep iedereen dan ook op om te kijken naar wat je zelf kan doen om de gezondheid op peil te houden.” In de talkshow kwamen veel praktische tips aan de orde en werd ingezet op voorbeelden van samenwerking. Zo gaf Martin Ruiter, voorzitter VNO-NCW Gelderland & VeluweVallei aan: “Kennisoverdracht en bewustwording kunnen een belangrijk bijdrage leveren aan vitaliteit op de werkvloer. En zelf als werkgever het goede voorbeeld geven!”
Leuk en simpel aan de slag met vitaliteit rondom het werk
Onder meer journalist Marijn de Vries, wethouder van Arnhem, Jan van Dellen, vitaliteitscoach Désirée Holstege en Ron van Gent, mede-organisator van de European Company Sports Games in Gelderland namen de eerste challenge van Fit Gelderland aan. Zij volgden een deel van het programma in de actieve houding van de wallsit. Jochem Schellens, directeur van Papendal: “Wat fijn om iedereen hier nu in beweging te zien op Papendal, het hart van de sport!”
De campagne Fit Gelderland bestaat uit vier maandelijkse challenges die ingeleid worden door een ludiek filmpje. Via social media zet de campagne collega’s aan om mee te doen en hun fitheid te tonen. Iedereen die meedoet is een #fitheld. Tjienta van Pelt, directeur GSF: “Daarmee willen we zoveel mogelijk mensen prikkelen om de challenge aan te nemen. Die kun je op kantoor of in de werkplaats doen als je daar werkt, maar ze zijn allemaal ook makkelijk uit te voeren door alle thuiswerkers.” Daarmee sluiten ze ook goed aan bij het praktische platform www.thuiswerkenistopsport.nl van partner Stichting NL Onderneemt Maatschappelijk.
Alle informatie over de campagne is te vinden op www.fitgelderland.nl. De filmpjes verschijnen op de Facebookpagina van de GSF, www.facebook.com/GoedInBewegen/.